Bij Hublot hanteren ze de slogan “Hublot loves football”en dat maken ze waar ook. Borden voorzien van de naam Hublot die door vierde officials langs de lijn omhoog worden gehouden zijn het bewijs. En natuurlijk zijn ook de vele gesponsorde teams, toernooien en spelers bewijs van de voetballiefde van het horlogehuis uit Nyon. Hublot is als sponsor van Ajax natuurlijk niet verplicht om een Ajax-horloge te maken, maar ze doen het toch. En de 14 stuks van de Hublot Classic Fusion Chronograph Ajax Amsterdam Special Edition zijn het resultaat. Nummer ‘14’ is dankzij Johan Cruijff een uniek en emotioneel getal en het zorgt voor een streng gelimiteerde oplage. Die exclusief te koop is in de Hublot Amsterdam Boutique. Op 12 uur staat het nummer ‘34’ ter ere van hun 34e titel in de Nederlandse competitie. De chronograaf met automatisch kaliber HUB1143 is goed voor 42 uur gangreserve.
Bij Hublot gaan traditie en vakmanschap sinds 1980 hand in hand met de laatste nieuwe materialen en technieken. De horlogekast in de vorm van een patrijspoort – ‘hublot’ in het Frans – in combinatie met gepolijst en geborsteld metaal, de minimalistische zwarte wijzerplaat en de kenmerkende zwarte rubberen polsband zijn uitgegroeid tot dé symbolen van het Zwitserse luxemerk.
Deze opmerkelijke horloges kregen op horlogebeurs Baselworld een podiumplek
Baselworld, het wereldwijde horloge-evenement, gaat deze maand weer van start. Een mooie aanleiding om even terug te blikken op de drie meest extraordinaire exemplaren van vorig jaar. Het Duitse horlogemerk verpakte een zeer intelligent radiogestuurd uurwerk in een elegant en minimalistisch ontwerp, precies zoals we Junghans kennen. Het uurwerk is in-huis ontwikkeld, een proces dat maar liefst vier jaar duurde. Wat er zo bijzonder aan is? Het kan op drie verschillende continenten de tijd ontvangen, met een luttele afwijking van slechts 0,006 seconden in een miljoen jaar. En wat gebeurt er wanneer het horloge buiten bereik van de signalen is? Dan neemt het uurwerk het over, met een maximale afwijking van 8 seconden per jaar. Of je stelt de gewenste tijd in via de Junghans applicatie.
Longines presenteert de Conquest V.H.P. GMT Flash Setting. Een opmerkelijke naam, die wat uitleg verdient. Van de buitenkant lijkt het om ‘slechts’ een Zwitsers luxehorloge te gaan, maar achter de lunette gaat de nodige technologie schuil. Via de applicatie stelt u uw home en travel time in. Richt je de telefooncamera op het horloge, op een puntje ter hoogte van de aanduiding 12, dan wordt allerlei extra informatie weergegeven via lichtsequenties. Traditionele horlogerie meets futuristische technologie.
Brons: HUBLOT BIG BANG DEPECHE MODE “THE SINGLES” LIMITED EDITION
Hublot zocht de inspiratie voor deze speciale uitvoering van de Big Bang in de muziekwereld. Bij de Britse band Depeche Mode om precies te zijn. Er zijn er 55 gemaakt, een getal dat overeenkomt met het aantal singles dat de band ooit uitbracht. Wees er snel bij, want er is slechts één exemplaar in Nederland te koop, bij juwelier Schaap en Citroen. Het betreft een werkelijk uniek horloge, want alle 55 exemplaren hebben een verschillende afbeelding (van de bijbehorende single) op de wijzerplaat gegraveerd.